» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
اقدام پژوهی مدیریت و کنترل روابط بین دانش آموزان حسین کوهستانیان 1395/12/30 دسته بندی : پروژه و مقاله 0

 اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای  نامرئی است  مدیریت و كنترل نمايم .

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 29

 

 اقدام پژوهی چگونه می توانم روابط بین دانش آموزان را که همچون مدرسه ای  نامرئی است  مدیریت و كنترل نمايم .

اقدام پژوهی حاضر شامل کلیه موارد مورد نیاز و فاکتورهای لازم در چارت مورد قبول آموزش و پرورش میباشد. این اقدام پژوهی کامل و شامل کلیه بخش های مورد نیاز در بخشنامه شیوه نامه معلم پژوهنده میباشد.

فرمت فایل: ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: 29

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه 

توصيف وضعيت موجود 

بيان مسئله 

شــواهد 1  

يافته هاي علمي  

نیاز های نامرئی یک نوجوان  

ب/هویت در حال شکل‏ گیری نوجوان  

ج/رشد تفکر انتزاعی  

منشاء اطلاعات در مدرسه نامرئی  

ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی  

عوامل موثر در شکل گیری اطلاعات در مدرسه نامرئی  

روشهای مداخله در مدرسه نامرئی  

  1. پيشينه

تجزیه و تحلیل وتفسیر داده ها

ویژگیهای اعضای مدرسه نامرئی  

ارائه راه حل  

الف / اصول کلی مداخله برمدرسه نامرئی  

ب / ضرورت برقراري ارتباط با نوجوان  

اصل توجه به كسب هويت نوجوان :

اصل توجه به نيازهاي همه جانبه نوجوان :

اصل پرهيز از افراط و تفريط :

عوامل موثر در ایجاد مشکل در نوجوانی عبارتند از عوامل زیستی، محیطی و روانی.

انتخاب راه حل و اجرای راه حل :

گردآوری  شـواهد 2  

مشکلات   

پیشنهادات   

منابع 

 

 

چکیده

آموزش و پرورش به عنوان نهادي با كاركرد هاي جامعه پذيري ، فرهنگ پذيري ، آموزش علوم و فنون با بهره گيري از مواريث ديني و فرهنگي دركنار يافته هاي علمي انديشمندان و صاحب نظران بيشترين مسئوليت را در قبال ايجاد مهارتها و توانمنديها ،انتقال ارزشهاي ديني و ملي بر عهده دارد . (قربانی , 1389) مدرسه همواره مهمترین وسیله انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر است . این معنا امروزه حتی بیشتر از زمان های گذشته مصداق دارد چون خانواده به مثابه حامل سنت و تربیت ُ بر اثر توسعه زندگی اقتصادی جامعه های امروزی بسیار تضعیف شده .بدین ترتیب تداوم و سلامت جامعه انسانی اینک بیشتر از گذشته به مدرسه وابسته است . (موفقیان , 1380)مدرسه براي بيشتر انسانهايي كه در سنين تعليم و بعد از آن قرار دارند شناخته شده است و همه از و جود چنين نهادي در سراسر جهان آگاه هستند . اما آنچه كه ما در اين جا قصد تجزيه و تحليل آن را داريم ،مدرسه اي است درون مدارس رسمي ، كه آن را مدرسه نامرئي ناميده ايم . در اين مدارس ، تعليم و تربيت جريان دارد و صورت مي پذيرد ، اما داراي ويژگيهاي آشكار و بارزي نيست كه بتوان آن را به سادگي تشخيص داد . در حقيقت ، در مدارس نامرئي ، فرزندان يك كشور از طريق ارتباط با يكديگر اطلاعات دريافت مي كنند و در جريان تعليم و تربيت خاصي كه به طور معمول برنامه ريزي و از پيش تعيين نشده است ، قرار مي گيرند . برای این که کارکرد این مدرسه را دقیق تر بررسی کنیم ُ آن را در قالب ارتباط اطلاعاتی بین عناصر موجود در مدرسه ُ یعنی دانش آموزان مورد بررسی قرار می دهیم . اما پیش از این اطلاعات ُ توصیفی کلی از این مدرسه به دست می دهیم : مدرسه نامرئی مدرسه ای درون مدارس رسمی ماست . (احمدی , 1379, ص. 5(  

اين مدرسه نقطه خاصي را براي تبادل اطلاعات در نظر نمي گيرد. اين عمل گاهي در حياط مدرسه ، گاهي در راهرو و زماني در كلاس صورت مي گيرد . مطالبی که در این مدرسه ردوبدل می‏شود، چندان مقید به مطلب یا برنامه خاصی نیست.هرچیزی که در این‏ مدرسه ردوبدل می‏شود به تجارب و وقایع روزمره دانش‏آموزان‏ بستگی دارد.ممکن است تماشای یک فیلم در شب قبل موضوع‏ بحث«مدرسه نامرئی»باشد و ممکن است (احمدی , 1379, ص. 6( با اين توصيف به اين نكته مي پردازيم كه چرا اين مدرسه وجود دارد ؟واينكه چگونه مي توان مدرسه نامرئي را در حين تدريس جهت بهبود مديريت كلاس بكار برد ؟  با تاكيد بر اينكه در مدرسه نامرئي تبادل اطلاعات تنها صورت نمي گيرد بلكه هم تشويق مي كند و هم تنبيه مي كند و هم عواطف دانش آموز را شكل مي دهد وهم به ايجاد تغيير در شخصيت دانش آموزان دست مي زند . (احمدی , 1379, ص. 6(


خرید و دانلود | 2,600 تومان
نوع فایل :word
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط