» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
نماتود راضیه حسینی صفا 1394/12/06 دسته بندی : فنی مهندسی 0

فایل 6 صفحه ای در رابطه با نماتودها برای درس بیماری های گیاهی

نماتود
نماتود ها یا کرم های لوله ای دسته ای از کرم ها هستند که دارای شکل لوله ای هستند. بیش از 80000 گونه شناخته شده اند که 15000 گونه انگل می باشند. در تمامی محیط ها حتی در قطب ها یافت می شوند. گونه هایی که به صورت آزاد زندگی می کنند اکثراً میکروسکوپی هستند. گونه های چند متری نیز یافت می شوند (به خصوص در وال ها). تولید مثل آنها جنسی می باشد و طبعاً به دو جنس نر و ماده وابسته است. جنس ماده بزرگتر از جنس نر می باشد. جالب است بدانید که نماتودها حتی سیستم عصبی هم دارند!
مهم ترین آنها که به عنوان مدل در آزمایش های ژنتیکی به کار می رود و نقشه ژنتیکی آن کاملاً معلوم شده است Caenorhabditis elegansمی باشد.
چند سال پیش در دوران راهنمایی به کرم میکروسکوپی ای برخوردیم که برایمان خیلی عجیب بود که این موجود تک سلولی است یا چند سلولی. حرکت این موجودات بسیار جالب است و دقیقاً شبیه سایر کرم هاست. البته گونه ای در آب هستند و به راحتی شنا می کنند. حرکت این موجود در آب با حرکات موجی بدنش میسر می شد. این نماتودها از باکتریها، قارچ ها و حتی آغازیان تغذیه می کنند.
در نزدیکی های دهان یک توده دیده می شد که تیره تر بود. توجه داشته باشید که این کرم هامغز ندارند و قلب نیز به همچنین. احتمالاً این تیرگی مرکز تجمع نورون ها باشد که در این جانداران یافت می شود.

دقت کنید که کرم های لوله ای انواع بیماریزا و انگل زیادی دارند. از آسکاریس مشهور گرفته تا کرم کلیه (Dioctophyma renale) که تا 103 سانتی متر نیز می تواند باشد و یا بیماری لوآ لوآ (کرم چشم آفریقایی) که در جنگل های آفریقایی وجود دارد.
پس خواهشاً در صورت مواجهه با چنین موجوداتی دستکش داشته باشید!


خرید و دانلود | 400 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :6
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط