» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
ابزار سنجش خانواده حامد فرامرزی 1394/10/13 دسته بندی : پرسشنامه 0

« ابزار سنجش خانواده » یک پرسشنامۀ 60 سوالی است که برای سنجیدن عملکرد خانواده بنا بر الگوی مک مستر[1] تدوین شده است.این الگو خصوصیات ساختاری ، شغلی و تعاونی خانواده را معین می سازد و شش بعد از عملکرد خانواده را مشخص می کند.این ابعاد از این قرار است: حل مشکل ، ارتباط ، نقشها ، همراهی[2] عاطفی ، آمیزش[3] عاطفی و کنترل رفتار . لذا « ابزار سنجش خانواده » متناسب با این شش بعد ، از شش خرده مقیاس برای سنجیدن آنها ، بعلاوه یک خرده مقیاس هفتم مربوط به عملکرد کلی خانواده تشکیل شده است یک مقیاس درجه بندی بالینی هم وجود دارد که مشاوران و متخصصان بالینی از آن برای سنجیدن عملکرد خانواده استفاده می کنند[4].

 

هنجارها

 « ابزار سنجش خانواده » بر اساس پاسخهای 503 نفر که 294 نفر از آنها عضو 112 خانواده بودند ساخته شده است. از خانواده های گروه نمونه ،93 خانواده عضوی داشتند که در یک بیمارستان روانی بزرگسالان بستری بوده است. 209 فرد باقی مانده از گروه نمونه را دانشجویان  درس مقدماتی روان شناسی تشکیل می داد . داده های جمعیتی دیگری در اختیار نیست. میانگین و انحراف استاندارد برای نمونه های بالینی وغیر بالینی[5] از این قرار است:

 

 


[1] .Mac Master Model

[2] .Responsivenss

[3] .Involvement

7. (با توجه به نتایج«تحلیل پرسشها»ی این آزمون در پژوهشهای میر عنایت و رضائی، سوالهای ضعیف اصلاح شد و پرسشنامۀ پیوست فرم نهایی آن است.)

[5] . Nonclinical

-

خرید و دانلود | 2,550 تومان
نوع فایل :.doc | تعداد صفحات :8
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط