» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
خیاطی محمدزاهری 1394/04/02 دسته بندی : پروژه و مقاله 1

تهيه الگوي اوليه دامن: ابتدا اندازه گيري دقيق انجام مي دهيم. براي اين كار نواري به دور كمر (از روي زيرپوش) مي بنديم –بلند جلو از زير نوار تا زمين- پهلو از زير نوار تا زمين- پشت از زير نوار تا زمين- لبه دامن تا زمين- اندازه دور باسن كوچ سانتيمتر را دور محل قرار مي دهيم و اندازه مي گيريم، دور باسن بزرگ را در برجسته ترين نقطه باسن گذاشته و به دور باسن حلقه كرده به طوري كه حالت چرخشي داشته باشد، اندازه مي گيريم كمر را هم از روي نواري كه به دور كمر بسته ايم اندازه مي گيريم. اندازه بلندي باسن كوچك را از پشت، از زير نوار تا زير متر روي باسن كوچك اندازه مي گيريم. بلندي باسن بزرگ از پشت از زير نوار تا زير متر روي باسن بزرگ اندازه مي گيريم. براي اشخاصي كه داراي شكم بزرگ مي باشند براي اندازه گيري باسن بزرگ متر را در قسمت جلو  از جلوي ناف عبور داده و در پشت روي برجستگي باسن اندازه مي گيريم.

اندازه هاي لازم جهت كشيدن دامن كلوش: دور كمر، قد دامن

در دامن لنگي به چند الگو احتياج است؟ به دو الگوي جلو و يك الگوي پشت

پائين دامن كلوش از چه محلي يكسان مي شود؟ از مركز

براي اينكه لاي زيري دامن لنگي افتادگي نداشته باشد چه مي كنيم؟ در قسمت چپ الگو كه در زير قرار مي گيرد روي خط باسن يك ساسون افقي مي گيريم.

؟؟ كردن پائين دامن كلوش و فن: لبه دامن را يك راه چرخ درشت مي كنيم و كمي خورد مي دهيم خوردش را با اتو مي گيريم و بعد تا كرده پاك دوزي مي كنيم.

پارچه راه راه و چهارخانه را چگونه به صورت دامن جناقي درمي آوريم؟ الگوي دامن را (ترك) به صورت اريب روي پارچه قرار مي دهيم.

پاصاف كن چيست؟ وسيله اي است جهت صاف كردن لبه دامن يك نوع آن به وسيله گچ يا پودر دامن را علامت گذاري مي كند. و نوع ديگر مدرج مي باشد كه دور تا دور دامن را با تنظيم خط كش با سنجاق علامت گذاري مي كنيم.

درآوردن دامن بادبزني از چه الگويي استفاده مي شود؟ ازدامن تنگ رولت مي كنيم.

فاق دامن شلواري چگونه به دست مي آيد؟ 3/1 دور باسن

دامن پيله يا پيله اريب چقدر پارچه لازم است؟ سه برابر دور باسن پارچه لازم است

اندازه هاي لازم براي قسمت بالا تنه:

بالا تنه جلو: از گردن يعني از گودي گردن تا زير نوار كمر

بالا تنه پشت: از اخرين مهره پشت تا زير نوار

كنفرماسيون: متر را از گودي كمر از طرف پهلو زير نوار گذاشته آن را از روي شانه و از پشت گردن رد كرده طرف ديگر شانه به طرف پهلوي ديگر در گودي كمر تا زير نوار اندازه مي گيريم.


خرید و دانلود | 2,300 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :26
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط