» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
پروژه درس شیوه ارائه مطلب با موضوع انیمیشن و پویانمایی سید مصطفی موسوی انابت 1400/07/26 دسته بندی : کامپیوتر 21

پروژه آماده درس شیوه ارائه مطلب با موضوع انیمیشن

 در مورد پویانمایی

پویـا نـمایی
گزارش کتبی درس شیوه ارائه مطلب

فهرست مطالب

چکیده    1
فصل اول:مفهوم انیمیشن    2
1-1: تعریف انیمیشن    2
1-2: تاریخچه انیمیشن    2
1-3: انیمیشن متولد می‌شود    4
1-4: انیمیشن در ایران    5
1-5: انیمیشن پس از انقلاب    6
1-6: انیمیشن، زمان لازم برای بیان اندیشه‌ها    7
فصل دوم: روش های ساخت انیمیشن    8
2-1: بخش اول    8
2-1-1: انیمیشن روی طلق    8
2-1-2: انیمیشن روی کاغذ    8
2-1-3: انیمیشن بدون دوربین    9
2-1-4: کات اوت یا انیمیشن با بریده مقوا    10
2-1-5:  انیمیشن سه بعدی    10
2-1-6:  انیمیشن با عکس    11
2-1-7:  پیکسیلیشن یا زنده نمایی    11
2-1-8:  پین اسکرین    11
2-1-9:  انیمیشن زیر دوربین    12
2-1-10:  روتوسکپی    13
2-1-11:  داینامیشن    13
2-1-12: دیاگرام انیمیشن    14
2-1-13: انیمیشن کامپیوتری    14
2-1-14: کپچر موشن    14
2-2: بخش دوم    14
2-2-1: انیمیشن‌هاي سنتی    17
2-2-2: ساختار های تمام انیمیشن    18
2-2-3: ساختارهای انیمیشن محدود    19
2-2-4: روش روتوسکوپ    20
2-2-5: ترکیب انیمیشن و فیلم زنده    21
فصل سوم:    23
3-1: سبک ایست –حرکتی    23
3-1-1: تاریخچه    23
3-1-2: شیوه کار در روش ایست – حرکتی    26
3-1-3: خودتان انیمیشن ایست-حرکتی بسازید    27
3-2: بررسی انیمیشن عروس مرده    30
فصل چهارم:    31
4-1: سبک ژاپنی انیمه    31
4-1-1: تاریخچه    31
4-1-2: حکایت یک اسم    32
4-1-3: خصوصیات بصری انیمه ها    33
4-2: مهم‌ترین ويژگي‌هاي فنی    33
4-2-1:  تناسب‌هاي بدنی در طراحی کاراکتر    33
4-2-2:  چشم‌ها    34
4-2-3:  خطوط حرکتی و سرعت    35
4-2-4:  کاهش تعداد فریم‌ها    36
4-2-5: حرکات محدود    36
4-2-6:  زوایای دوربین    37
4-3: روش های ساخت یک انیمه    37
4-4: انیمه در دنیای امروز    38
4-5: بررسی سریال یادداشت مرگ    39
منابع و ماخذ:    41


فهرست اشکال

فصل اول:
شکل1-1-نمونه انیمیشن 1    4
شکل 1-2 انیمیشن در سینما    5
شکل 1- 3 گسترش ارتباطات و IT درانیمیشن    7
فصل دوم: 
شکل 2-1 انیمیشن روی طلق    8
شکل 2-2 انیمیشن روی کاغذ    9
شکل 2-3 انیمیشن بدون دوربین    9
شکل 2-4 انیمیشن با بریده مقوا    10
شکل 2-5 انیمیشن سه بعدی    11
شکل 2-6 پین اسکرین    12
شکل 2-7 انیمیشن زیر دوربین    12
شکل 2-8 روتوسکپی    13
شکل 2-9 داینامیشن    13
شکل 2-10 انیمیشن کامپیوتری    14
شکل 2-11 طرح‌هاي موجود روي ظرف کشف شده در شهر سوخته ایران مربوط به پنج هزار سال پیش    15
شکل 2-12 نمونه‌اي از دستگاه زوئتروپ    16
شکل 2-13 فریمی از انیمیشن ساخته شده توسط امیل کوهل    16
شکل 2-14 نمونه فریم‌هاي کلیدی که بعدها توسط فریم‌هاي میانی پر مي‌شوند    17
شکل 2-15 صحنه‌اي از انیمیشن سفیدبرفی و هفت کوتوله‌    18
شکل 2-16 ‌صحنه‌اي از انیمیشن شیرشاه    19
شکل 2-17 انیمیشن فوتبالیست‌ها19 شکل 2-18 سریال انیمیشنی یادداشت مرگ    19
شکل 2-19روش روتوسکوپي    20
شکل 2-20 صحنه‌اي از انیمیشن A Scanner Darkly    20
شکل 2-21 صحنه‌اي از فیلم مری پاپینز    21
شکل 2-22 صحنه‌اي از فیلم Space Jam    22
فصل سوم: 
شکل 3-1 صحنه‌ای از انیمیشن The Humpty Dumpty Circus    24
شکل 3-2 صحنه‌ای از مجموعه انیمیشن‌های Shaun The Sheep ساخته شرکت آرماند    25
شکل 3-3 صحنه‌ای از انیمیشن کابوس پيش از کریسمس به کارگرداني هنري سليک    26
شکل 3-4 - نمونه‌اي از استوري بوردها    27
شکل 3-5   نمونه اسباب‌بازي با مفاصل متحرک    28
شکل 3-6  جايگذاري دوربين‌ها و نورپردازي    29
شکل 3-7  نمونه نرم‌افزاري‌هاي ويرايشگر ويديويي    29
فصل چهارم: 
شکل 4-1 نمايي از نخستين انيمه تاريخ ژاپن    32
شکل 4-2 تناسب اعضاي بدن سبک کاراکتر انيمه    33
شکل 4-3  صحنه‌اي از انيميشن  Animatrix:  World Record    34
شکل 4-5  صحنه‌اي از انيميشن فوتباليست‌ها    35
شکل 4-6 صحنه‌اي از انيميشن شهر اشباح    36
شکل 4-7 صحنه‌اي از انيميشن  Animatrix:  A Detective story    37
شکل4-9 صحنه‌اي از بازي  Final Fantasy    38
شکل 4-10 کاراکترهاي انيمه شده هري پاتر    38
شکل 4-11 صحنه‌اي از انيمه داخل فيلم «بيل را بکش»    39

چکیده
امروزه، انیمیشن‌ها به یکی از مهم‌ترین ارکان دنیای هنر و سرگرمی در سراسر دنیا تبديل شده‌اند. هنری که بر‌خلاف تصور عامه مردم، قدمتی چندین هزار ساله دارد و روز به روز با به کارگیری فناوری‌ها و روش‌هاي خلاقانه و نوین، دریچه‌هاي جدیدی را به روی علاقه‌مندان باز مي‌کند. هنری که سال‌ها قبل به همت بزرگانی مانند والت دیزنی، ارزش‌هاي خود را بیشتر از قبل نمایان کرد و امروزه نیز ابَر شرکت‌هاي بزرگی مانند پیکسار و دریم ورکس به کمک صدها متخصص و با بهره‌گیری از کامپیوترها و نرم‌افزارهای گوناگون از یک سو و کارگردان‌ها و انیماتورهای معتبری مانند تیم برتون، هایاو میازاکی، جان لِسِتر و ... از سوی دیگر، روز به روز در حال گسترش این هنر محبوب هستند.
در این سلسله از مقاله‌ها که با هدف شناساندن سبک‌ها و روش‌هاي گوناگون ساخت انیمیشن به علاقه‌مندان نگاشته مي‌شود، سعی بر آن است تا مخاطبان ایرانی، با دقت نظر بیشتری به این «هنر» نگاه کنند. هنری که بدون شک با همت دوستداران آن مي‌تواند در آینده‌اي نه چندان دور در ایران نیز مانند سایر کشورها، آن‌گونه که شایسته است مورد توجه عموم قرار گیرد.  در قسمت اول این مجموعه، نگاه کوتاهي به تاریخچه و اولین انیمشن های ساخنه شده،انواع انیمیشن خواهیم کرد و در ادامه پنج سبک متداول ساخت انیمیشن به صورت سنتی را بررسي خواهيم كرد. در قسمت‌هاي بعدی نیز سایر سبک‌هاي ساخت انیمیشن از قبیل سبک ایست – حرکتی(Stop- Motion) و سبک‌هاي انیمیشن کامپیوتری دو بعدی و سه بعدی و زیرشاخه‌هاي فراوان هریک را جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدوارم که این مجموعه بتواند راهگشای علاقه‌مندان و پایه‌گذار نگرشی نوین به این هنر دوست داشتنی باشد.

فصل اول:مفهوم انیمیشن
1-1: تعریف انیمیشن
پویانمایی، زنده‌نگاری یا انیمیشن نمایش سریع و متوالی تصاویری از اثر هنری دوبعدی، یا موقعیت‌های مدل‌های واقعی، برای ایجاد توهم حرکت است. حرکت روان تصاویر متحرک در پویانمایی‌ها، ناشی از یک خطای دید است که به دلیل پدیده‌ی ماندگاری تصاویر پدید می‌آید. رایج‌ترین روش برای نمایش زنده نگار، سینما یا ویدئو است. واژه انیمیشن در زبان فارسی تاکنون به واژگان "جان بخشی"، "متحرک سازی"، "پویانمایی" و "زنده نگاری" ترجمه شده است.
به عبارت دیگر هنر حرکت بخشیدن به اشیای بیجان را انیمیشن گویند. انیمیشن نوعی انگیزش هنری به حساب می آید که خیلی پیش از صنعت فیلم شکل گرفت. واژه انیمیشن مشتق شده است از واژه لاتین «انیما» (Anima) یعنی «نفس زندگی» و بهتر است برای انیمیشن مورد نظرمان واژه «انیمیشن سینماتیک» را بکار ببریم. انیمیشن سینماتیک یعنی: ثبت فازهای مجزا و تک تک که به طوری به تصویر کشیده می شوند که توهم و خیال حرکت را در قالب اجسام بیجان در قوه باصره آدمی ایجاد می کند.
1-2: تاریخچه انیمیشن
قدیمی‌ترین نمونه‌های تلاش برای بدست آوردن توهم حرکت در طراحی ایستا را می‌توان در نقاشی‌های دوران نوسنگی غارها پیدا کرد، در جائیکه حیوانات با چندین شکل پای رویهم افتاده مجسم شده‌اند، که آشکارا کوششی برای رساندن احساس حرکت است. فناکیس توسکوپ، زوتروپ و پراکسینوسکوپ، همچنین فلیکربوک، قدیمی‌ترین اسباب‌های زنده نگاری محبوب اختراع شده در طول سده ۱۸۰۰ هستند.
شخص خاصی به عنوان مخترع هنر فیلم پویانما وجود ندارد، چرا که افراد بسیاری پروژه‌های متعددی که می‌توان به عنوان گونه‌های مختلف زنده نگاری مطرح کرد را تماما در زمان‌های یکسانی انجام می‌دادند. فیلمساز فرانسوی «جورج ملیس» که سازنده جلوه‌های ویژه فیلم‌هایی مانند «سفری به ماه» بود، تکنیکهای بسیاری در کارش استفاده می‌کرد- که یکی از آنها نگه داشتن جرخش فیلم دوربین، و تغییر کوچکی در صحنه و سپس دوباره به جرخش در آوردن فیلم دوربین بود. این بسیار شبیه به ایده‌ای است که بعدها زنده نگاری استاپ-موشن شد. ملیس به طور اتفاقی به این تکنیک دست یافت. هنگامی که او اتوبوسی را در حال رد شدن از جلوی دوربین می‌گرفت، دوربین خراب شد. موقعیکه دوربین تعمیر شد، درست زمانیکه ملیس شروع به فیلم گرفتن کرد، تصادفاً یک اسب از جلوی دوربین رد شد. نتیجه آن بود که در فیلم به نظر می‌رسید که اتوبوس به یک اسب تبدیل می‌شود. 
ج.استوارت بلکتون شاید اولین فیلمساز آمریکایی باشد که تکنیک‌های استاپ-موشن و انیمشن طراحی دستی را استفاده کرد. ادیسون او را با فیلمسازی آشنا کرد. او با اولین کارش مورخ ۱۹۰۰ که کپی رایت داشت، پیشگام این ایده‌ها در دوران قرن بیستم شد. بسیاری از فیلمهایش، از میان آنها طراحی سحر آمیز (۱۹۰۰) و فکاهی صورت‌های متغیر مسخره (۱۹۰۶) نسخه‌های فیلم روزمره از بلکتون «هنرمند درخشان» بود، و نسخه‌های اصلاح شده مورد استفاده ملیس قدیمی‌ترین تکنیک‌های استاپ-موشن برای ساختن سری‌هایی از طراحی‌های روی تخته سیاه بود که به نظر می‌رسند که حرکت می‌کنند و خود را تغییر شکل می‌دهند. فکاهی صورتهای متغیر مسخره به عنوان اولین فیلم پویانماشده واقعی ثبت، و بلکتون به عنوان اولین زنده نگاری واقعی شناخته شده‌است.
هنرمند فرانسوی دیگری به نام ایمل کال، شروع به طراحی سلسله کارتون‌هایی کرد. او در سال ۱۹۰۸ فیلمی با نام Fantasmagorie به معنای تخیلات متغیر را ساخت. این فیلم شامل تعداد زیادی طراحی ساده سرگردان است که به هم تبدیل می‌شوند، مانند بطری شراب که به یک گل تبدیل می‌شد. همچنین قسمتهایی از تصاویر زنده وجود داشت، جایی که دست زنده نگار وارد صحنه می‌شد. این فیلم با طراحی هر فریم روی کاغذ ایجاد شده بود و هر فریم با نگاتیو فیلم گرفته می‌شد، که به تصویر، ظاهر تخته سیاه را می‌داد. بدین ترتیب Fantasmagorie نخستین فیلم پویانمایی سنتی (طراحی دستی) به شمار می‌آید. 


خرید و دانلود | 11,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :43
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط